söndag 22 november 2009

Amaryllis och tankar på våren


Den riktiga Amaryllisvasen är fortfarande försvunnen, så en annan grå har fått rycka in i år. Nu blir det spännande att se om blomman slår ut till julafton!
När vi ändå var i växtaffären, så köpte vi lite vårkänslor också. Man reade ut lökar för 10 kr påsen och eftersom det fortfarande inte är frost i marken, så borde det ju gå att plantera dem och drömma om vackra blommar i april... För ett år sedan köpte jag en påse med blandade blå lökar på Amsterdams flygplats och såg framför mig ett blått hav på framsidan. Det blev inte riktigt som jag tänkt mig. Många av lökarna kom inte upp över huvudtaget. Så de var en besvikelse. Däremot köpte jag vid samma tillfälle en påse med 50 blandade tulpaner och de blev fina! Fast man måste skydda dem för rådjur under tillväxtfasen.

1 kommentar:

  1. Vadå? Finns det speciella amarylliskrukor? Men den du tog är ju snygg!
    Hur smakar bärdryckerna du gjorde?
    Hulda

    SvaraRadera