måndag 26 oktober 2009

Lavendelkyckling

I lördags fanns ett intressant indiskt recept i GP. Så igår lagade vi till det. Kycklingen marinerades i en blandning av yoghurt, ingefära, vitlök, chili, garam masala, honung, citronsaft , rosépeppar och lavendel. Tänk vad man kan ha sina växter i trädgården till! Det blev väldigt gott -gav en speciell smak. Smakade absolut inte tvål. Till detta serverades en slags potatisplättar medkoriander, spiskummin och chili. Gott också, men matfotograf blir jag nog aldrig. Det ser lite skumt ut på bilden. Mannen tyckte att lavendelsmaken var så god att han kryddade kvällens korvgryta med resterna av lavendel. Gott till det också. jag har nog hittat en ny favoritsmak!

2 kommentarer:

  1. Det låter suspekt med lavendel i mat!
    Apropå mina språkproblem. Det har trillat bort en massa ord från huvet. Och de finns bara inte. Tex fick jag skriva rosrester för jag kan för alltivärlden inte komma på vad det heter. Jag kan ju förstås slå upp det, men det blir mycket jag måste slå upp, så det tarvar jag inte med. Det är bara att konstatera att jag blir mer och mer ordlös. Och det tar tid att bara få till ett inlägg som jag tycker verkar begripligt.
    Hulda

    SvaraRadera
  2. Hallå!
    Dödde ni av lavendelkycklingen? Det kommer ju inget nytt från rosornas dal?!
    Hulda

    SvaraRadera