fredag 14 augusti 2009

Utan att anstränga sig

Hej
Det är jag som är mannen dvs gift med Anna-Lisa. Vitsen med en trädgård är att få ett hyfsat resultat utan att anstränga sig nämnvärt. I den mån det ansträngs i vår trädgård så är det jag som står för ansträngningen förutsatt att den inte kräver någon talang. Min uppfattning är att naturen sköter sig bra själv. Plantera perenner och låt köld och sniglar sköta sitt. Man får ändå kvar tillräckligt med växtlighet. Snegla inte på den energiska grannen. Göd inte gräsmattan och riv inte mossan. Använd den tid trädgårdsnörden lägger på att ansa och rensa till att gå omkring och sparka småsten på gårdsplanen, lukta på blommorna och titta på vad natuen ger med någon liten assistans. Snart ska jag sätta mig på terrassen, glo på vinrankan, röka en cigarr och ta en konjak.
Hej då.

1 kommentar:

  1. Bra skrivet - det är gentlemannens sanna attityd!

    En svåger

    SvaraRadera